Een gezellig treffen met Louis en Birgit

1 augustus 2017 - Plzen, Tsjechië

Het belooft vandaag een warme dag te worden volgens alle voorspellingen. Nou en dat komt uit. Van vroeg in de morgen valt er een warme deken over ons heen. Als we fietsen is het net of de föhn aan staat. De warme lucht stroomt langs onze armen. Zweten dus op de klimmetjes van vandaag. We gaan niet te ver vanwege de afspraak met Louis en Birgit.

We fietsen Konstantinovy Lazne uit langs een mooi kerkje. We doen nog wat boodschappen (vooral drinken) en drinken een vroege koffie. Allemaal weer voor een lage prijs.

We fietsen langs het plaatsje Lístany waar we een mooi zicht op hebben. De klimmetjes glijden onder onze wielen door. Hoewel glijden, de wegen zijn matig, genoeg grof asfalt, vele kuilen in de weg en genoeg asfalt alsof het is aan gelegd door een leerling wegenbouwer met een kapotte machine. Maar eerlijk is eerlijk, in doorsnee genomen hadden we het slechter verwacht. Ondanks de slechte wegen blijven wij net als andere fietsers verschoond van lekke banden. Hopen dat dat nog even zo blijft.

Plzen is een grote stad die vandaag gebukt gaat onder de warmte. De straten worden hier en daar nat gehouden. De logica hier achter ontgaat ons.

Op het grote kerkplein komen Louis en Birgit ons tegemoet fietsen. Gezellig met elkaar eerst het terras op.

Caming Ostende in Plzen wordt voor ons vieren de eindbestemming. We vinden twee mooie plekjes direct aan het water. Voor Louis en Paul reden om even de nudist uit te hangen. Wat is dat toch lekker!

's-Avonds eten we gezellig in het restaurant op de camping. De kaart spitten we met veel moeite uit en vinden allemaal iets lekkers. Als we willen bestellen blijkt dat er maar keuze uit twee gerechten bestaat, een kipschitzel of een salade. We zijn verbaasd en twee Nederlanders naast ons schieten in de lach. Zij hadden hetzelfde ervaren een half uur eerder. Zij wisten wat er komen ging en lachten al in hun vuistjes.

We gaan zo slapen en dromen al met een mooi gevoel over de zwempartij van morgenochtend.