Terug in De Panne (België)

30 juli 2016 - De Panne, België

Blériot-Plage verlaten we na een rustige nacht. We fietsen naar Calais waar we in het centrum een losstaande kerktoren treffen. We vermoeden dat de rest van de kerk een van de oorlogen niet heeft overleefd.
Tussen Calais en Dunqerque ligt de stad met haven Grand-Fort-Philippe. Deze stad is met verschillende kanalen verbonden met het achterland. In het begin van het kanaal heeft de reddingsbrigade haar onderkomen gevonden in een bijzonder huis op palen. Het is nog steeds in functie getuige de boten die binnen liggen.

We fietsen de hele ochtend, langs de verschillende kanalen, met als bijzonder decor een zeer dreigende lucht. Gaan we regen krijgen of erger of blijft het droog? Gelukkig wordt het de "droog".

Na de lunch fietsen we door Bergues. Een leuke stad met een echt oud klassiek station en leuke straatjes erom heen. Fietsen we de stad verder door dan zien we de abdij Saint-Winoc. Een bijzonder plaatje.

Na het passeren van de grens verlaten we Frankrijk en ruilen dat in voor België. Tja, niet veel later zijn we dan terug in De Panne. We zien weer ons mooie station, daar waar we vertrokken.
Ons Rondje Kanaal (La Tour de Manche) is afgerond, 2.340 kilometers zijn onder de wielen doorgegleden. Een mooie tocht.

We strijken neer op de strandcamping bij De Panne. Niet echt de juiste haringen voor de tent. We hopen maar dat het niet gaat waaien en dat het droog blijft, want anders ..... wordt het een lange drukke nacht.

1. Els:
    30 juli 2016
    Chapeau! Wat een prestatie hebben jullie geleverd! Diep respect heb ik voor jullie! Gr. Els
  2. Emile Veugelers:
    30 juli 2016
    Heel mooi Paul en Bernie. Welkom thuis weer. Emile
  3. André:
    31 juli 2016
    Knappe prestatie. Hier kan je nog jaren op terugkijken.
  4. Marjan:
    31 juli 2016
    2340 km...alsof het niks is........pffff gisteren 12 km en al moe, ha, ha! Trots op jullie. Mooi reisverslag en foto's. Ik heb er van genoten en jullie ook zo te lezen!
  5. Marlies:
    Lieve Paul en Bernie
    Tjeetje wat een kilometers hebben jullie gemaakt, enorm! Wat een prestatie, geen klim te hoog.
    Goede terugreis en liefs van ons. ( wij mogen nog even)
    Jan en Marlies