Snurkers of spechten?

23 juli 2018 - Hohentengen am Hochrhein, Duitsland

Snurkers of spechten? Tja, wat is dat nu voor een vraag? Gisteren op onze camping hoorden we al snel een vreselijk kabaal. We zijn niet de enigen die even omhoog keken. Boven de bomen fladderen wat vogels. Ze strijken neer en het kabaal stijgt op. Nou ja, er komt nog genoeg geluid naar beneden. We maken ons zorgen voor de nacht. Slaapt een specht? De praktijk wijst uit dat je van een snurker meer last hebt dan van een specht. Wat die ‘s nachts doet hebben we niet uitgezocht. Maar een snurker die snurkt, dat weten we allemaal.

Duitsland fietsen we al snel even in en bij Rheinfelden er direct weer uit. Dan weer het Zwitserse deel van Rheinfelden in. Een leuke plaats met de grootste bierbrouwerij van het land.

We fietsen vandaag vlak. Nou ja, vals plat dan. We denken dit nog niet, of de eerste kleine verrassingen van 7% dienen zich aan. Weliswaar zeer kort maar we kunnen vast oefenen. Later de dag ontmoeten we zelfs een stukje van 13%. Voor Bernie zo op de eerste dag net een tandje teveel.

We fietsen door Laufenburg (D) aan de Rijn. Huizen langs het water, een brug over de Rijn en verderop ook nog een houten brug. Een mooi plaatje. Vandaag wijken we eigenlijk erg af van de geplande route. We blijven aan de Duitse kant van de Rijn. Ingegeven door de opmerkingen op de camping “dat die Zwitserse Frank wel pijn doet in je portemonnee”. Dus dat stellen we dan maar een dagje uit.

De eerste “camping” (zie foto) waar we de stoeltjes al uitgepakt hadden laten we toch maar achter ons. We pakken de spullen weer in. Op de fiets maar weer. Een stukje verder strijken we neer op de camping in Hohentengen. Naast het zwembad en aan de Rijn. Na de douche is Bernie al snel blij dat we toch maar een stukje verder zijn gegaan.

Deze eerste fietsdag sluiten we af met een lekkere zalm-pasta.

1. Els:
    25 juli 2018
    Leuk weer jullie reisverslag! Veel plezier!