Toch weer een regendag. Maar ook weer leuk

14 juli 2015 - Sankt Vith, België

Vannacht regen en vanochtend nog steeds. We zullen maar zeggen dat we ook ervaring moeten opdoen met slecht weer. Alles ingepakt en opgepakt. Een lekker ontbijt in ons mooie schuilhok, ook wel ons prieel genoemd.
Dan op weg richting St. Vith. Kijken of we dat ook halen met dit weer.
De Vennbahn vervolgen we. Ja, heerlijk in de regen. En ja dat soort omstandigheden roepen bijzondere vraagstukken op. Bijvoorbeeld "slakken". We zien er veel op het fietspad. Slakken met een huisje en slakken zonder huisje. Zijn die laatste dakloos? Of zijn het illegalen? Of zijn de andere van het luxesoort? Wat zijn de verschillen in smaak? Wij kwamen er niet uit. Misschien heeft iemand een idee? Of biedt Wikipedia uitkomst?
Als we trek in koffie krijgen zijn er maar heel weinig mogelijkheden. De eerste twee zijn dicht maar de derde is bingo. Een oude treinwagon omgebouwd tot echte restauratie. Heerlijke koffie met Belgische wafels. Zo lekker dat we twee rondes bestellen.
Gelukkig zien we bij de lunch de zon haar best doen. Prikt er af en toe door heen, maar de hele dag zullen we het niet droog houden. We lunchen gezellig in een tot schuilhok omgebouwd spoorweg-wachthuisje.
Na de lunch gaat de regen-aan-en-uit-tocht gewoon door. We worden bedreven in het aan- en uitdoen van de regenkleding.
Na Waimes buigt de tocht scherp af. Tja, dan moet je wel opletten. Afslag gemist. Heerlijk 7 kilometer naar beneden gefietst. Supermarkt gespot en avondeten gescoord. Maar dan ontdekken we dat we verkeerd zitten. Hmm 7 kilometer terug en dus klimmen. Valt even tegen maar ach alles hoort erbij, dit ook.
Dan nog 20 kilometer naar St. Vith waar we neerstrijken op camping Wiesenbach.  Hoewel het er dreigend uitziet kunnen we alles beetje schoonmaken. De regen zal echter nog wel komen.

1. Frans en margot reeuwijk:
    14 juli 2015
    Pfff dapper hoor jullie hopelijk morgen beter weer vast wel slaap lekker voor straks allemaal en morgen gezond weer op.veel fiets plezier
  2. Marjan:
    15 juli 2015
    Hé toppers! Ik zit met verbazing jullie verslagen terug te lezen. Jullie zijn echte kanjers. Door weer en wind fietsen en dan óók nog met een glimlach in regenval aan een zelfgemaakt diner. Daar kan ik nog wat van leren........Jullie hebben er een nieuwe volger(s) bij! Succes Paul&Bernie. Na regen komt zonneschijn en heel veel liefs van ons!
  3. Rita and Lex:
    15 juli 2015
    Your trip brings back a song from when we were young; Wij zijn er bijna, maar nog niet helemaal. Well done Bernie; you have more guts than we have got combined. Have a great trip. Greetings from New Zealand.
  4. Gräve:
    15 juli 2015
    Mooie verhalen en heel leuk om te volgen. Verheug me nu al op volgende verhaal.
    Doet me denken aan de tijd dat ik nog jong was. Knap hoor dat jullie dit zo doen. En het mooie weer komt eraan. Veel plezier! Groetjes Els en Frank