Heerlijk het warme weer !

26 juli 2018 - Bad Ragaz, Zwitserland

Het is alle dagen al prachtig weer. In Nederland is het rond de 35 en wij tikken telkens de 30 aan. Heerlijk om dit mooie weer op de camping te hebben. Dat is eigenlijk voor het eerst tijdens een fietsvakantie. Ja het is warm maar ook heel aangenaam en gemakkelijk. Veel beter dan de kou en de wind die we eerdere fietsvakanties ook hebben gehad.

Voor het fietsen is het natuurlijk wel warm. We beginnen daarom op tijd. Rond half zeven op en om acht uur aan het fietsen. Ontbijtje al gehad dus fietsen tot aan de eerste koffie stop. Lekker als je rond half tien stopt en al rond de twintig kilometer erop hebt staan.

Dan voor kopje twee en de lunch nog eens wat kilometers erbij. Maakt dat we redelijk op tijd de dag stoppen. Dan genieten van de campingrust.

De route vandaag gaat eerst langs het Rheintal Innen Kanal. Een lang stuk en ook door wat kleine plaatsjes heen. In Altstatten pakken we weer een Zwitserse koffie en iets lekkers erbij.

Lichtenstein is zo’n klein land met een paradijselijk gevoel erbij. Het Nederlands elftal heeft er weleens gevoetbald. Nou vandaag zijn we maar eens door Lichtenstein gefietst. Groot is het niet. Sterker het is het op vijf na kleinste land ter wereld. Maar inderdaad wel verschillende sportvelden en een voetbalstadion. Dit alles gelegen tussen Zwitserland en Oostenrijk langs de Rijn. In Vaduz, ja ook Lichtenstein, passeren we Schloss Vaduz. Veel van dit soort bouwwerken liggen hoog op een helling uit verdedegingsoogpunt. In dit geval is dat niet zo. Het ligt vrij laag op de helling.

Niet veel verder strijken we in Bad Ragaz neer op de camping naast het zwembad. In Zwitserland is dat wel vaker het geval. En ook nu weer een prachtig (openbaar) zwembad ernaast.

We zwemmen wat af en genieten daarna van onze schaduwplaats met een drankje en een hapje.