Onze eerste dag in Tsjechië

31 juli 2017 - Konstantinovy Lázne, Tsjechië

Vanochtend op tijd de camping af. Het wordt warm en er moet nog wat klimwerk verricht worden. Een dikke 70 kilometer verder leggen we de beentjes graag rustig neer. Het was een stevig dagje zullen we maar zeggen.

Ook one eerste echte volle dag in Tsjechië natuurlijk. Bijzonder hoor. Ja gisteren zei ik al dat we als analfabeten de steden doorgaan. Nou dat klopt helemaal, praten en lezen kijkt echt een onmogelijke opgave. We gaan boodschappen doen. Kopen van alles, deels met handen en voeten en moeten dan 150 kronen afrekenen. Bij de fiets rekenen we het nog eens om. Oeps dat is 6 euro, hebben we daar zoveel voor gekocht? Ja en dat blijft ons deze dag telkens weer verbazen.

De natuur en de vergezichten zijn vandaag echt beeldschoon. We zien de herten door het grasland "vliegen" bij Salajna.

De mooie stad Marianska Lazne, bekend om al haar waterbronnen, doorkruisen we. We passeren ondermeer een prachtig park met bronnen, Kolonada Ferdinandova.

We belanden uiteindelijk op camping La Rocca in Konstantinovy Lázné.

Morgen een bijzondere dag. Het wordt 35 graden en we spreken af met Louis en Birgit. Zij zijn vandaag aan hun tocht vanuit Praag naar Nederland begonnen. Over een paar dagen gaan wij met hun auto en onze eigen fietsen terug naar Nederland.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl