Dagje voorbereiding en reisdag

21 april 2018 - Tonnerre, Frankrijk

Rondje Bourgondië fietsen in Frankrijk. Klinkt weer aantrekkelijk. Vooraf worden de routeboekjes gelezen. De GPS tracks geladen op de navigatie apparatuur. En natuurlijk wordt het nodige ingepakt. Wat nemen we allemaal mee? Nou simpel niet teveel want alles hangt aan de fiets en moeten we meesjouwen. Voorbeeld (foto) van een ingepakte kledingtas (incl extra schoenen, slippers en toilet spul) voor de vakantie en de tas voor aan het stuur. Zal een beste geur gaan geven na de vakantie want meer kleding is het niet.

Om een idee te geven. Wat gaat er mee? Vijf tassen per persoon. En wat daar in zit wordt net als ieder jaar nauwgezet ingepakt.

Bernie:

Stuurtas met alle kleine handige zaken voor de dag en zelfs een boek;
Linksvoor heeft ze alle regenkleding voor ons en een warm vest voor haarzelf;
Rechtsvoor zit wat gereedschap, EHBO, extra repen en een WC-rol
Linksachter heeft ze al haar kleding, toiletartikelen en extra schoeisel;
Rechtsachter is al het slaapgerei voor ons, matjes, slaapzakken en kussentjes.

Paul:

Stuurtas, ook hier dagelijkse kleine spulletjes;
Linksvoor, alle kookspullen, gasstel, pannen, bestek, borden en afwasspullen;
Rechtsvoor al het eten en drinken voor de dag en nog een beetje extra als reserve;
Linksachter, ook hier alle kleding en dergelijke;
Rechtsachter zit de tent en onze twee stoeltjes.

Ja zo vergeten we (bijna) niets. En het automatisme is belangrijk omdat we iedere dag alles moeten uit- en inpakken.

De auto is volgeladen voor vertrek en de reis kan vanochtend beginnen met de autorit naar Tonnerre. Een stukje onder Reims, de champagne streek. Waarom rijden we daar nu aan voorbij? Omdat we in de Morvan geraken en in een prachtige wijnstreek rond Auxerre, Chablis, Dijon en Nuits-Saints-Georges.

De eerste camping is Camping Municipale in Tonnerre. Standplaats kost 12,80 maar het zijn dan ook maar twee sterren. Ofwel je hebt een stukje ongemaaid gras en dat is het.

Maar goed genoeg om lekker te slapen, tenminste dat hopen we morgenochtend wel te kunnen zeggen.

1. Louis:
    21 april 2018
    Ben weer benieuwd naar jullie avonturen, ik hang aan jullie lippen.
    Succes met schrijven en fotograveren.
    Oh ja, en met fietsen
  2. Rita and Lex:
    22 april 2018
    Have a great trip. Enjoy the countryside. We hope you have nice weather. Greetings from New Zealand
  3. Emile Veugelers:
    22 april 2018
    Paul. Fijn om te lezen, als warming up voor mijn fiets vakantie. Mooie reis gewenst.
  4. André:
    22 april 2018
    Bernie en Paul heel veel fietsplezier. Leuk dat we jullie weer mogen volgen. v